۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۲۷۱۲۸
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

افول طلبه در صورت عدم تثبیت هویت|مدیران پدری دلسوز و مهربان برای طلاب باشند

افول طلبه در صورت عدم تثبیت هویت|مدیران پدری دلسوز و مهربان برای طلاب باشند
حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که طلاب باید جایگاه واقعی و اهمیت حوزه را بدانند، گفت: طلبه‌ای که هویت خود را پیدا نکرد یا هویتش تثبیت نشد افول می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه چهارشنبه شب در جمع طلاب مدارس علمیه امام صادق (ع) محمود آباد و امام حسن عسکری (ع) آمل با تأکید براین که مدیران و اساتید باید طلاب را همانند فرزندان خود دوست داشته باشند و برای آن‌ها پدری کنند، افزود: تنها در این صورت که کار حوزه پیش می‌رود و اگر مدیر تنها بخواهد مدیریت کند کار او در این جایگاه مهم پیش نخواهد رفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که ما در حوزه مدیر نداریم بلکه مربی و پدر داریم، گفت: مدیران ما باید پدری دلسوز و مهربان برای طلاب باشند.
 
وی با اشاره به این که طلاب باید جایگاه واقعی و اهمیت حوزه را بدانند، افزود: طلبه‌ای که هویت خود را پیدا نکرد یا هویتش تثبیت نشد از اینجا به بعد افول می‌کند.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان این که طلاب چند دسته اند، گفت: دسته اول طلبه‌ای است که با انگیزه می‌آید، با انگیزه می‌رود و به نتیجه می‌رسد، خاطرنشان کرد: دسته دوم طلبه‌ای است که با انگیزه می‌آید، اما بلافاصله انگیزه او افول پیدا می‌کند و خاموش می‌شود که این افراد یا باید انگیزه خود را تقویت کند یا از فضای حوزه خارج شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که همین گروه دوم نیز دو دسته هستند، گفت: بعضی‌ها می‌روند و بعضی‌ها هم با همین بی انگیزگی خود می‌مانند و رشد نمی‌کنند. آن‌هایی که کم انگیزه و یا بی انگیزه می‌شوند دنیا و آخرت خود را نیز خراب می‌کنند و شخصیت موثری نمی‌شوند.
 
وی در ادامه سخنان خود به دسته سوم طلاب اشاره کرد و با بیان این که این افراد نیز کسانی هستند که با انگیزه می‌آیند و با انگیزه پیش می‌روند، اما در میانه کار افول می‌کنند، ادامه داد: این افراد نیز باری می‌شوند بر دوش حوزه و روحانیت و در سخنرانی‌ها انرژی منفی می‌فرستند و در زندگی همه چیز را منفی می‌بینند، گرفتار وسوسه شیطانی می‌شوند که یک وقتی هم سر از انگلیس و آمریکا در می‌آورند.
 
وی با تأکید براین که طلاب باید جز گروه اول باشند وگرنه خودشان را نابود می‌کنند، ادامه داد: طلاب با انگیزه بیایند و با انگیزه بمانند و با انگیزه راه را ادامه دهند.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به این که منبع انگیزه درونی و بیرونی است و منبع درونی خود چند قسمت و بخش دارد که یک بخش آن معنوی است، گفت: اگر طلاب از روز اول با امام زمان (عج) معامله کند که جوانی خود را فدای ایشان حضرت نیز کمک خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه سخنان خود به مسأله شناخت در حوزه اشاره کرد و افزود: طلبه باید بداند که برای چه به حوزه آمده است، چون حوزه و روحانیت ادامه مسیر انبیاء هستند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات